We wtorek na torze w Jerez do zespołu Williams, który sesję testową rozpoczął w poniedziałek, dołączyło kolejnych 5 zespołów. Na południu Hiszpanii zabrakło stajni: Honda, Force India, Red Bull i Toyota. We wtorek najszybszymi na torze okazali się rywalizujący o posadę kierowcy Toro Rosso: Sebastien Bouemi oraz Sebastien Bourdais.
Rano kierowcom i inżynierom plan pracy zakłóciła gęsta mgła, a po południu rzęsiste opady deszczu. Za dwójką kierowców Toro Rosso dzień na torze w Jerez zakończyli zawodnicy McLarena. Gary Paffett był trzeci, a Pedro de la Rosa czwarty.Na piątym miejscu znalazł się Kimi Raikkonen, który dzisiaj powrócił na tor po raz pierwszy od zakończenia sezonu w Sao Paulo. Fin przejechał dzisiaj 47 okrążeń- najlepsze w czasie 1:20,261.
Za kierowcą Ferrari znalazł się Nick Heidfeld, który dzisiaj koncentrował się na pracy nad ustawieniami zawieszenia oraz aerodynamiki na sezon 2009 w przejściowej wersji F1.08B. Niemiec pracował również nad nowymi, gładkimi oponami Bridgestone.
Drugi z kierowców BMW Sauber, Christian Klien sesję testową zakończył na ostatniej, 9 pozycji. Austriak testował dzisiaj system KERS, jednak swoim bolidem przejechał zaledwie 15 okrążeń, po tym jak jeden z czujników dał sygnał mechanicznego uszkodzenia silnika. Zespół nie chcąc ryzykować poważniejszej awarii zdecydował się na wymianę jednostki napędowej.
Między dwoma kierowcami BMW Sauber dzień testów zakończyli: Kazuki Nakajima z Williamsa oraz Nelson Piquet z Renault. Jutro na torze zamiast Christiana Kliena ma pojawić się Robert Kubica.
09.12.2008 17:41
0
juz sie bmw najezdzilo dzis
09.12.2008 17:42
0
"Za kierowcą Ferrari znalazł się Nick Heidfeld, który dzisiaj koncentrował się na pracy nad ustawieniami zawieszenia oraz aerodynamiki na sezon 2009 w przejściowej wersji F1.08B" od kiedy Nick w Ferrari jeździ ;]
09.12.2008 17:43
0
oj przepraszam mój błąd źle odczytałem sorry :/
09.12.2008 17:47
0
Ciesza oko normalne artykuly sportowe
09.12.2008 18:06
0
w rzęsisty deszcz gładkie opony? ciekawe rozwiązanie :)
09.12.2008 18:28
0
powiedzcie co można testować przed nowym sezonem bolidami na starej specyfikacji (nie dotyczy BMW i tylnego skrzydła Williams'a)?, przecież nawet powierzchnie reklamowe się zmienią ;)
09.12.2008 18:32
0
no właśnie a jak to będzie jak będzie deszcz, Bridgestone zrobiło jakąś specjalną wersję slicków na mokrą nawierzchnię czy jak zawodnicy będą jeździć??? przecież nie na np intermediatach bo już ich nie będzie????
09.12.2008 18:39
0
niza, będą, będą i pełne deszczówki. Zmieniają się tylko opony na suchą nawierzchnię. Slicki na deszczu są jeszcze gorsze niż rowkowane.
09.12.2008 18:45
0
no bo rowkowane sama nazwa mowi ze maja rowki :P i zawsze to robi troszeczke wiecej niz gladka :)
09.12.2008 18:57
0
Nie robi zbyt wiele bo nie ma odprowadzenia wody na boki i na jedno wychodzi.
09.12.2008 19:14
0
Voight, ale masz większy nacisk jednostkowy i łatwiej przebić warstwę wody. Wiadomo, że na deszcz lepsze są deszczówki, a na zimę zimówki. Podobno jednak rowkowane na mokrym lepiej się zachowują jak gładkie. Nigdy niestety nie miałem okazji sprawdzić, przypominam sobie tylko wypowiedzi kierowców sprzed lat, że tylko na mokrym rowkowane były lepsze od slicków.
09.12.2008 19:42
0
dzięki wielkie za wyjaśnienie, pozdro :)
09.12.2008 21:15
0
Wyniki nie za dobre ale moze byc ciekawe na ktorej pozycji bedzie jutro Kubica. To przeciez tylko testy miejsca sie nie liczo tylko dobre przygotowaie bolidu na sezon 2009.
09.12.2008 22:10
0
Ciekawe? .. Czy Robert będzie testował z systemem KERS ?
09.12.2008 22:59
0
Zobaczymy co jutro pokaże Robert. Jeśli chodzi o STR, mam nadzieje, że będzie duet Sebów.
10.12.2008 15:04
0
OPONA TYPU SLICK POWODUJE ŻE PODCZAS HAMOWANIA NA MOKRYM ZACHODZI ZJAWISKO PODUSZKI WODNEJ POMIEDZY OPONĄ A NAWIERZCHNIĄ(ZGARNIA TYLE WODY ŻE NIE NADĄŻA ONA UCIEKAĆ NA BOKI).ZJAWISKO TO NAZYWANE JEST AQVAPLANINGIEM!
10.12.2008 15:05
0
opona rowkowana wyklucza to zjawisko
10.12.2008 15:37
0
Bourdois - pa pa....
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się